6 Kasım 2011 Pazar

"X Factor"


Mehmet Ali Aydınlar'ın futbolda marka değerini yükseltme projesi adı altında bugün saat 13.00'a maç vermesinden mütevellit İ.B.B.-Bursaspor maçını izleyemedim, bayramlaşma esnasında gittiğim amcamlarda 5-6 dakika maça denk geldim kadroları öğrenebildim o kadar. Açıkçası Turgay'ı Bangura ve Tagoe'nin yerine forvette tercih ettiğini görünce Hoca'nın, Sestak'ın ekstra performans sergilemesi gerektiğini düşündüm gol atabilmek için.


Maçı izleyemediğim için maç yorumu yapamayacağım genel olarak skorboard yorumcusu olmayı pek sevmiyorum ama iki hafta üst üste maçların 0-0 bitmesi üzerinden topa gireceğim biraz.

Bursaspor'un şampiyon olduğu sene en fazla gol atan oyuncusu bile 10 golü bulamamıştı yanlış hatırlamıyorsam ve ligin en çok gol atan 3 takıımından biriydik hani bahsi geçen skorun takıma dağılması olayını yaşıyorduk. Bu olayın derinine indiğimizde alınan puanların detaylarına baktığımızda hem çok fazla adamın hem de ayrı ayrı maçlarda ortaya çıktığını görüyorduk. Özellikle Amerikalılar'ın kullandığı bir tabir var bu durum ile alakalı "X Factor" yani maçın içinde hiç beklenmeyen birinin sorumluluk alıp, oyunu alması.

Şampiyonluk senesinde Ömer Erdoğan'ın eksta duran top gollerini. Ali Tandoğan zorla gol attırdığı 3-5 maç sayabiliyoruz mesela aynı şekilde Ivan Ergic oyuna katkı koyamadığı maçlarda bile şapkadan tavşan çıkarabilen bir oyuncuydu. Kirita'nın bile aldığı maç vardı. Şimdi takıma bakıldığında ekstra rollere soyunan tek oyuncunun Ozan İpek olduğunu görüyoruz skor anlamında.

Savunmada Zapo, Ömer Erdoğan skorerliğinin Serdar, Stepanov çok uzağında, N'Diaye ve Adem'in ligde daha golü yok. Ankaragücü'nde tek başına yardıran Sestak'ın sadece 1 golü var. Daha kenardan gelip oyunu değiştiren herhangi bir yedek oyuncu performansı izlemedik desem çokta yanlış olmaz Batalla'nın Gençlerbiliği maçındaki performansını saymazsak.

Şuan takım puan kazandıran oyuncu çıkarabilmiş değil, asker takımların genel sıkıntısı budur. Savaşan, yılmayan oyuncuları ne kadar doldursan da takıma illa ki bir general istiyor takımlar hiç oyun yokken bile skoru getirebilsin. Ocak ayına kadar çıkarabilecek miyiz? Merakla bekliyorum.

Beraber biten maçlar bende duygu yoksunluğu oluşturuyor, motivasyonumu kaybediyorum. 4 maç üst üste berabere kaldıktan sonra Bursaspor'un bana 4 galibiyet borcu oldu. Samsunspor maçından itibaren bunun tahsilatını bekliyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder