31 Aralık 2012 Pazartesi

Hoşgeldin transfer sezonu


2012-2013 sezonu ara transfer dönemi 5 Ocak 2013 Cumartesi  günü resmi olarak start alacak ve 1 Şubat’a kadar sürecek. Bu süreç  elbette bizim için, hem gelecek transfer beklentileri adına hem de kadromuzdaki  oyuncuların İstanbul basını tarafından her gün başka takımlara yollanmaları adına biraz daha sancılı geçecek.

Gelen, gelecek, gelmesi muhtemel isimlerle başlayalım  ama öncelikle benim beklentilerim minimum düzeyde, kulüp adına basında çıkan ‘’Yıldız avında’’ tarzı haberlere çok önem vermiyorum. Hani şampiyonluktan sonra bizim için seçilecek iki yol vardı ya; 1.si  dünya yıldızı isimlere astronomik bedeller  ödeyip getirecekleri (kesin olmayan) başarı üzerinden maliyetlerini çıkartmak , 2.si önceliği borçsuz bir Bursaspor’a verip biraz daha mütevazi transferlerle kendi yağımızda kavrulmak. Biz ikinci yolu tercih ettik, bu yoldan dönüceğimizi de sanmıyorum. Nitekim bu bana göre bir vizyon meselesi değil tercih meselesidir, ben olsam bende bu yolu seçerdim diye düşünüyorum. En basit örnek Fenerbahçe’nin  La Liga gol kralı olarak gelen Guiza’dan yediği 14 milyon Euro’luk kazığa bakınca ben bu konuda doğru yolu seçtiğimize daha çok inanıyorum, ya da Ferhat Kiraz ve Amrabat'ın maliyetlerine ve faydalarına bakarakta, bu işlerin parayla doğru orantılı olmadığını çok rahat anlayabiliyoruz. Şöyle bir şampiyonluk sonrası  yabancı transferlerimize bakıyorum umduğumuzu bulamadığımız iki isim Nunez ve Tagoe, şimdilik bu listeye Bangura’yı dahil etmiyorum neticede kiralık verilmesi gündemde ve Bursaspor ile uzun bir sözleşmesi var belki kendini bulacağı bir takımda kendini ispat edebilir.

Sonuç olarak ben başkanımız İbrahim Yazıcı’nın zamanı geldiğinde görevi bırakırken kulübün kasasını artıda bırakmak hedefinde olduğunu  ve bunun içinde onun başkanlığı boyunca transferlerde yine çok fazla açılmamyacağımızı düşünüyorum. Olursa şayet bizim en yıldız transferimiz  Belluschi ayarında olacaktır; kariyerli, faydalı, orta maliyetli ve nokta atışı. Kaldı ki zaten önümüzdeki sezon düşecek olan yabancı kontenjanı sayısı ve kadromuzdaki 6 as yabancımızı düşününce rotamızın yerli isimler olucağını çok rahat söyleyebiliriz.

Şimdilik gündemdeki isimler Şener Özbayraklı ve Hüseyin Kala.  Şener’in bonservisinin 750 bin TL olduğu yazılmış, sezon sonu sözleşmesi bitecek olan bir oyuncu için çok astronomik bir fiyat bana pek  inandırıcı gelmedi açıkçası. Daha uygun bir fiyatla kadromuza katmamız elbette yararlı olacaktır. Kontenjan sıkıntısını düşündüğümüzde Basser her ne kadar bu ligin ‘’iyi’’ diye nitelendirilecek sağ beklerinden de olsa bizim takımımızdaki as 6 yabancı içindeki en zayıf halka konumunda. Bu transfer gerçekleşirse sezon sonu Basser ile yolların ayrılabileceğini düşünüyorum, daha sonra da sağ bekin Şener ve Ozan Tufan ikilisine bırakılacağını. Bu transferin gerçekleşmesi Ozan’ın önünü kapar  görüşünede çok katılmıyorum, forma rekabeti iyidir. Neticede gelen adam bir Dani Alves değil, Ozan daha 17 yaşında ve Şener’le forma yarışına girebilecek düzeyde, her halükarda kazanan Bursaspor olur.

Hüseyin Kala ise bugün çıkan haberlerde gelmeden kiralanacağı filan yazılmış çizilmiş, bu da bana pek olur gelmedi açıkçası. Hüseyin’in as kadroyu zorlayacağını ilk aşamada çok ihtimal vermesemde, yedek kulübemizin kalitesini arttıracak bir isim olucaktır bana göre. Neticede takımımızın ilk yarıda en çok zorluğunu çektiği konulardan biri kulübedeki alternatifsizlikti. Hüseyin Kala’nın transferi gerçekleşirse bu sorunu giderici adımlardan birisi olacaktır.

Basının  manşetlerini süsleyen iki oyuncumuz Serdar Aziz ve Batalla’ya gelecek olursak ben özellikle Batalla’nın satılacağını düşünmmüyorum. Serdar için yazılan 6 milyon Euro + Hakan Balta ve Gökhan Zan teklifi çok astronomik olsada şu aşamada bence bu transfere onay vermek kendi bacağımıza sıkmakla eşdeğer. Bu sezon Twente maçı hariç tam anlamıyla yakalayamadığımız takım-taraftar  bütünleşmesini hepten ortadan kaldıracak bir hareket olur Serdar’ın gidişine izin vermek. Stoper bölgemizde sorun yaşadığımız aşikar ancak ben o bölgeye transfer yapılması taraftarı değilim. Neticede o bölgeye yabancı bir oyuncu getiremeyiz, kontenjanımız el vermiyor. Gelebilecek (Gökhan Zan, Serdar Kesimal)  hiçbir yerli oyuncununda bizim elimizdekilerden daha fazlasını verebileceğini sanmıyorum. Misal Gökhan Zan'ın gelmesi ne defansımızı toparlar ne de yediğimiz gol sayısını olumlu olarak etkiler sadece şu an 4. , 5.stoperlerimiz konumunda olan Taha Can ile Süheyl ikilisinin bu sezonu kapatmasını sağlar. 32 yaşındaki Gökhan Zan'ı seyretmek yerine 18'lik Taha'ya 17'lik Süheyle zaman zaman süre vermek daha kârlı bir yatırım olur. Sezon sonu Ömer'in futbolu bırakacağını düşünürsek bana göre o bölgeye yapabileceğimiz en nokta atışı transfer önümüzdeki sezon için Aykut Demir olur. Onu da artık sezon sonu İbrahim Kaş + kadromuzda düşünmediğimiz başka isim(ler)de ilave edilerek + para yoluyla belki almak için hamle yapabiliriz.

Lafı çok uzattık yine, son olarak herkese naçizane tavsiyem gelen adam kim olursa olsun izlemeden eleştirmeyelim (Ferhat Kiraz olayına benzemesin). Herkese mutlu yıllar, takviminizi almayı unutmayın... :)

twitter.com/EKoncak

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder