3 Şubat 2012 Cuma

O'nsuz Değil SONSUZ!

Direk konuya bodoslama dalayım bende, bugün Ertuğrul Hoca’nın basın açıklaması 15.30’da BSTV de yazısını ilk gördüğümde aha dedim bir şeyler kopacak bu sefer. İş yerinde olmam dolayısı ile açıklamayı canlı olarak takip edemedim birkaç dakika geçtikten sonra internetten izledim ve adeta dondum kaldım açıklamalar karşısında.

Hocam; anlıyorum seni, çok yıprandın. Başarı varken her şey daha güzel ilerliyordu, belki de kazanılan puanlar, ortaya konan oyun ve elde edilen başarılar insanların ‘doğru zamanı kollamasına’ mahal veriyordu, eleştiri olmayınca doğal olarak sende kendini daha huzurlu ve daha mutlu hissediyordun. Demek ki o insanlarında kolladığı doğru zaman gelmiş çatmış ama neyse…

Çevremdeki insanlar seni ne denli sevdiğimi, sana ne denli saygı duyduğumu çok iyi bilirler şimdiki yazacaklarımı keşke yüz yüze söyleme imkanım olsa da daha rahat ifade edebilsem kendimi. Umarım bir şekilde görürsün bu yazıyı ya da inşallah bunları biliyorsundur diyelim…

Bursa çok zor bir şehirdir hocam, bununda bence nedeni her şehirden, bir çok milletten insanın ortak noktaymışçasına Bursa’da buluşmasıdır. Komşun kendine yeni bir ev alır, yüzüne karşı hayırlı olsun denir fakat içten içe kahrolur karşındaki komşun. Yeni bir araba alırsın yüzüne karşı çok güzel-hayırlı olsun derler fakat bir bakarsın ki lastiği bile patlatmışlar. Şampiyon olursun herkes güler eğlenir, mutlu olur, sevinir, 60 yaşındaki adam bile saçma sapan hareketler yapar fakat gün gelir olmaması gereken bir şekilde –bugüne kadar hiç ağzını açmamasına- rağmen, üstüne zamanlama hatasınıda ekleyip konuşmaya başlar. Biz diyorduk hocam ‘şampiyonluğu İstanbul hazmedemedi’ diye, son zamanlarda bakıyorum da Bursa’mızda bile şampiyonluğu hazmedemeyen insanlar doluymuş meğer.

Hocam benim sana olan saygımda sevgimde aldığın bir teneke parçasından ibaret değil. Benim sana olan saygımda sevgimde ‘benim gibi düşünen, benim gibi yaşamaya çalışan, anlayan ve anlatmaya çalışan, camdan değil CANDAN ADAM’ olduğundan kaynaklanıyor. Zamanında senin için birkaç bir şeylerde karalamıştım şimdi tekrar onları sıralamayacağım, bu yüzden tek sözüm sen sen ol bizde kal CANDAN ADAM!

Dedim ya hocam ben seni anlıyorum diye, 2 ocak 2009 yılında attığın imzadan sonra yaşanılan bir dönemlik puan durumunda ikinci sıradaydın. Bir sonraki sezon hayalimizi gerçeğe dönüştürdün şampiyon olduk. Sonraki sezon hiç bulunmadığımız başka bir alana Uefa ligine katılmaya hak kazandık. Bunların hiç biri tesadüf değildi be hocam, hepsini sen başardın, topçular başardı, biz taraftarlar başardık yani kısacası hep beraber başardık.

Bunca başarıdan sonra insanın doğasında olan ‘alışma alışkanlığı’ Bursa’da da boy gösterdi ve insanlar seri galibiyetlere, kazanılan maçlara ve unutulan mağlubiyetlerle, kötü giden bir sezonda gün yüzüne çıkmaya başladılar. Peki sorarım sana hocam, şampiyonluğa oynarken neden bunlar yoktu? Hiç mi düşünmedin bunları Allah aşkına?

Bursa her şeyi çok bilir hocam, her şeyi duymayacaksın idare edeceksin birazda bazı kesimleri. Sen sen ol hocam, cebi boş ama yüreğini hiçbir varlığın satın alamayacağı taraftarı dinle ve sonsuza kadar olan söylemi Nisan ayında sonlandırma. Bu şehirde sonsuz ne Nisan’dır ne de Haziran. Sonsuz dedik mi sonsuzdur yani sonunu ne sen bileceksin ne de ben…

Hocam hem ülke futbolu hem Bursaspor zor günler geçiriyor her şeyin farkındayız. Senin işinde hiç kolay değil be hocam. Oraya koştur, buraya koştur, sürekli Özlüce’ de Bursaspor’un geleceği için çalış, millet eşiyle, sevgilisiyle, arkadaşlarıyla gezip-tozup zaman geçirirken, sen eşini ve çocuklarını zar zor görebil. Haftada 2 maç zorunda kal, belki de seslerini duymayı bile unutuyorsundur.

Neyse hocam, biraz toparlamak gerekirse, bu sene bir şekilde bitecek. Türkiye Kupası gelirse ne ala, gelmezse de canın sağ olsun, amaa şunu bil o kupa gelirse de yine herkesin sesi kesilir hocam. Taraftar her koşulda senin arkanda, çünkü biz bu takımı seri galibiyetlerle sevmedik ki bu zamanda bırakıp gidelim. Biz alışığız son gülen olmaya. Yeter ki sen kafanı topla hocam…

Geçmişte dediğin gibi; ‘Transfere para harcamayacağız, transfere vereceğimiz parayı futbolculara dağıtıp, onlara güvendiğimizi belirteceğiz’ bu cümleden sonra gelen tek adam Iglesias. Fenerbahçe kupa maçından sonra; ‘3-0 herşeyin bittiği anlamına gelmiyor, bunun Bursa’sı da var:’ , ‘Bizi buralara bu arkadaşlar getirdi,daha ileriye de onlar taşıyacaktır’. Her koşulda inancımız sonsuz sana hocam. Şu sene bir bitsin, seneye daha güzel günler bizleri bekler.

Son olarak Bursa bir Ertuğrul Sağlam, Ertuğrul Sağlam’da bir Bursa’yı çok zor bulur. Yazık etme Bursaspor’un gerçek sahiplerine. Unutma ki taraftarın tek sözü ‘SONSUZA KADAR’

O’nsuz değil, SONSUZ!

1 yorum:

  1. Arkadaşım harika bir yazı olmuş.çok duygulandım.umarım ertuğrul hoca da okur..

    YanıtlaSil