14 Haziran 2012 Perşembe

Efsane Bursasporlular #10 Adnan Örnek , #11 Behyan Çalışkan

#10 Adnan Örnek

17 Ekim 1965 Bursa doğumludur. Spor akademisi mezunu olan Adnan Örnek ; futbola Bursaspor’da başladı. Bursaspor alt takımlarında yer aldı. İlk resmi maçına 1986 yılında çıktı. 12 yıl yeşil-beyaz formaya hizmet etti. 6 yıl Bursaspor kaptanlık görevini başarıyla yaptı. 1998 yılında yeşil-beyaz formasıyla son maçına çıkarak futbolculuk hayatına son noktayı koydu. İngiletere’de staj gorerek TFF Teknik Direktorluk diplomasını aldı.

Oynadığı yıllarda bir çok takımdan transfer teklifleri alan Adnan Örnek Beşiktaş’ın transfer teklifini neden geri çevirdiğini şöyle anlatmıştır: ”Bir dönem bana Fenerbahçe ve Beşiktaş’tan çok ciddi teklifler gelmişti. Özellikle Beşiktaş, yine o dönem Sayın Yazıcı başkanlık görevinde bulunurken bana çok önemli bir teklifle geldi. Gordon Milne’nin antrenörlüğünü yaptığı Beşiktaş beni kaçıracaktı. Ben Sayın Yazıcı ile bu konu hakkında görüşmeye gittim. Ve bir tek sözüne itimat ederek Bursaspor’la 2 yılık sözleşme imzaladım. Son dönemde istifa ederken tekrar yanına gittiğimde ise o dönemi hatırlatarak : “Hatırlıyorsunuz değil mi? Bana dünyalar kadar para veren Beşiktaş’ı reddedip; sizin tek bir sözünüzle Bursaspor’da kalmıştım” dedim. Benim ufak yaşlardan itibaren tek hedefim Bursaspor’da kaptan olabilmekti. Ben Muradiye’liyim. Çocukluk dönemlerimizde stadın tribünleri betondu. Biz arkadaşlarımızla maça girebilmek için karton satardık. Kartonları satıp stada girer ve maçı seyrederdik. Maç bitiminde ise tekrar kartonları toplar; futbolcuların çıkış yaptıkları kapılara giderek onları izlemeye koyulurduk. Futbola olan ilgim böyle başlamıştı.”

Adnan Örnek gerçekten de Bursa’nın yetiştirdiği, parmakla gösterilecek nadide insanlardan biriydi. İntertoto yıllarının efsane kadrosunun da kaptanlığını yaptı. Karlsruhe maçı ile ilgili bir roportajında bakın o günü nasıl anlatmıştır; ”Ve tabii ki Karlsruhe maçı… O dönem takım içinde çok iyi bir kardeşlik vardı. Gerek yönetim; gerekse taraftarla aramız çok iyiydi. Basınla da müthiş bir kenetlenme vardı. Inter-Toto kadrosu denildiğinde insanların tüylerini diken diken eden kadronun kaptanlığı yapmak çok büyük bir gurur benim için. O sene Karlsruhe’yi elesek Uefa’ya katılacaktık. Hatta o sene Inter-Toto’dan Uefa’ya katılan Boerdeux, Inter-Toto Kupası’ndan Uefa Kupası’na katılan ekipler arasında bu kupayı kazanan ilk takım olmuştu. Açıkçası bizler kendi aramızda konuşurken Inter-Toto Kupası’ndan çıkarak; Uefa Kupası’nda çeyrek ve hatta yarı final oynayacağımızı konuşuyorduk. Karlsruhe maçındaki üzüntünün en büyük sebebi de bu maçtan mağlup ayrılmaktan ziyade; öylesine büyük hedeflerin peşinden koşarken biranda hiç planlamadığımız bir yerde son noktayı koymamız olmuştu. Maç berabere giderken ve hatta öndeyken bile sürekli gol arayan taraf bizdik. Penaltılara kalarak eleneceğimiz aklımızın ucundan geçmiyordu. Maç bitiminde Karlsruhe takım kaptanı Alman milli oyuncu bana formasını verdi. Ben de almıştım. Soyunma odalarına doğru giderken gözüm bir anda elimde tuttuğum Karlsruhe formasına ilişti. O formayı bana taşımak ağır gelmişti. O anlık sinirle bir anda formayı yere attım. Birkaç adım attıktan sonra kafamı çevirip arkama baktığımda birçok kişinin o formayı kapma mücadelesi verdiğini gördüm. Taşıdığınız Bursasporluluk ruhu bu tarz küçük ayrıntılarda gizli…”

Adnan Örnek ismi sadece uzun yıllar değil dünya var oldukça Bursaspor ismi ile birlikte yer alan efsane oyuncular arasında anılmaya devam edecektir.



#11 Behyan Çalışkan

Büyük Kaptan futbola Bursaspor'un Ersel'in golü ile Besiktası 1 - 0 yendiği maçta veda etmişti.11 yıl giydiği yeşil beyaz formayla 2 Eylül 1995 Cumartesi günü vedalaşan Beyhan, aktif futbol yaşamını Bursaspor - Beşiktaş maçı ile noktaladı.15 dakika sureyle 8 numaralı formasını sırtına geçiren Beyhan, yeşil sahalarda son mücadelesini verdi.Ve Beyhan 11 yıl terini akıttığı stattan omuzlar üzerinde ayrıldı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder