25 Kasım 2013 Pazartesi

Masum değiliz hiçbirimiz



Batalla krizinde bugün bir kez daha kılıçlar çekildi ve açıklamalar ardı ardına geldi. İlk olarak Pablo geçti mikrofonların başına. Başkan'ın özür dilerse geri dönebilir mesajını reddetti. Basın toplantısından kısa kısa özet geçecek olursak Pablo; ''Özür dileyecek bişey yapmadım. Sinirli biri değilim, yalnızca canım yanıyor, üzüntü duyuyorum olayım budur. Daum'la yaşadığım sorunları açıklamak istemiyorum, soyunma odasında yaşanılanlar beni üzdü. Daum ile birlikte olamam, artık sayın başkanımızla birlikte de olamam. Başkanla görüşmek istemiyorum. Basın aracılığıyla zaten hakkımda çok şeyler söylediler. Kendileri durumu buraya getirdi.  Alacağım cezaların farkındayım. Kontratımla ilgili bazı kısıtlamalar olacaktır. Daum'un söylediği bir kelime benim ağrıma gidebilir. Bu kişinin karakterine bağlı.''

Batalla bu açıklamalarla özür dilemeyeceğini söyledi ve tüm kapıları kapattı. Ayrıca Batalla oynamak istemediğini Kasımpaşa maçının bir gün öncesinde değil Sivasspor maçı sonrasında ilgililere ilettiğini söyledi. Daum ile arasında geçen diyaloga dair net bilgi vermeyen Arjantinli'nin bu tavrı bana Habertürk'ün yaptığı votka-vişne temalı haberin gerçek olduğu izlenimini veriyor. Haberde geçen diyaloga göre Daum'un Batalla'yı kastederek; “Takımın lideri olması gerekenler alkol partisi yapıyor. Sahada koşmuyor. Takımın gençleri Şamil ve Murat bile sizden daha fazla emek veriyordoğruysa şayet Pablo'nun bu resti çekmesi gayet doğal. Sivasspor maçında yediğimiz ilk golde İbrahim'in önde olmasına karşın müdahale yapamayıp Burhan'a hediye etmesi, ikinci golde ise Aatif'in Şener ile Serdar'ın yanından elini kolunu sallayarak karşı karşıya kalması ve Frey'in bacak arasından geçen topu hatırlatmak gerek. Bu kadar basit bireysel hatalardan yenilen goller sonrası kaybettiğin bir maçta (alkol alma hadisesini doğru olarak kabul etsek bile) faturayı ilk önce Pablo'ya kesmek ve onun koşmamasını eleştirmek hele ki Şamil üzerinden eleştirmek yanlışın daniskasıdır. Batalla'nın Sivasspor deplasmanındaki istatistiklerinide paylaşmak isterim ayrıca;








Sivasspor maçında mağlubiyeti hakettik ve kötüydük bunu kabul ediyorum ancak tekrar söylüyorum bahsedilen habere bir yalanlama gelmediği için haber doğruysa Basser ve Taiwo ile birlikte maçta en çok sorumluluk alan Batalla'ya Sestak'ın aldığı alkol üzerinden vurmak çok saçma kaçmış. Koşmamasını eleştirebilirsin, bunun üzerine gidebilirsin eyvallahta futbolcunun maç günü dışında bir günde aldığı alkol kimseyi ilgilendirmez. Bu camia maç öncesi genel direktörü ile karşılıklı sigara içen ve oynamaya devam eden oyuncuda gördü/görmeye devamda ediyor...

Sivasspor maçı sonrası yaşanan bu diyalog belli ki sezon başından beri Daum ile Batalla arasında gerilen ipleri kopartan olay olmuş. Batalla her ne kadar bunu açıklamaktan kaçınsada umarım Daum açık yüreklilik yaparak bunu açıklar. İstanbul takımlarına karşı oynadığımız maçlar öncesi gelen gerçekçi ve cesur açıklamalar bu konuda da gelmeli.

Batalla'nın Başkan Körüstan ile ipleri tamamen koparmasının nedeni ise bence Kasımpaşa maçı sonrası gelen talihsiz açıklamalar. Pablo'nun İstanbul'da transfer görüşmesi yaptığına dair duyum aldığını açıklayan Başkan orda çok büyük bir hata yaptı. Koskoca (ya da bize göre öyle) Bursaspor Kulübü Başkanının duyum paylaşması ne kadar gereksiz ? Yarın öbürgün atıyorum bir oyuncumuz hakkında bir gazete transfer duyumu üzerinden haber yazsa ne yüzle yalanlayacağız ?  Kendi başkanın kulağına gelen transfer duyumunu basına açıklıyor, esas mesleği bu olan gazeteciler mi bunu yapmayacak ? Aynı konuşmada Kasımpaşa maçında Pinto'nun golü sonrası Batalla diye bağıran taraftarlarada ''Gerçek Bursasporlular değil'' damgası vurmak konuşmayı başlı başına ''talihsiz'' kılsa da Erkan Körüstan bugün yaptığı açıklamayla o demeçlerde hata yaptığını kabul etti. (Dipnot geçeyin Batalla'yı ne kadar çok sevsem de golden sonra doğal olarak Pinto diye haykırdım)

Daum'un daha önce Anelka, Alex, Van Hooijdonk gibi isimlerle yaşadığı sıkıntıları düşünüyorum bir de 4.5 senedir gıkı çıkmayan Batalla'yı düşünüyorum içim burkuluyor. Bursaspor gelmiş geçmiş en büyük yabancılarından birini böyle kaybetmemeliydi. Geri dönüşü olmayan bir yola girilmiş gibi gözüküyor artık bundan sonra kulübün nasıl bir yol izleyeceği çok önemli. O kadar profosyonel idareci kadromuz ve direktörümüz olsada Batalla krizinin yönetilemediği gerçeği hepimizin malumu. Bu aşamaya kadar herşey çok basın önünde yaşandı ve yönetim ısrarla ve inatla Batalla'yı itibarsızlaştırma yolunu tercih ediyor. Hal böyle olunca olası bir Ocak ayı transferinde Batalla'nın değerinide düşüren davranışlar bunlar. Batalla'yı zaten kaybettik bir de ondan alabileceğimiz maksimum bonserviside gitgide aşağı çekiyoruz.

Ben Erkan Körüstan yönetiminin en iyi transferi olarak Daum'u görüyordum ancak gelmeden önce Bursaspor'u çok tanımadığı bir gerçekmiş. Bursaspor'un başına istediğiniz TD'yi getirin takımın geriye dönük bir kaç sezonluk analizini yaptığınızda Batalla'nın bu takım için ne demek olduğunu çok net anlar herkes ve bu adamı el üstünde tutmak yerine daha fazla koş, geriye gel top al, defansa yardım et vs tarzında diretmelerle üzerinde baskı kurmaya çalışmak Bursaspor'a ve doğal olarak hem antrenöre hem de oyuncuya zarar verir. Nitekim sonuç ortada. Batalla'ya da kızıyorum aslında yaşanan diyaloğu net olarak aktarmadığı için sonuçta soyunma odası takımın özelidir eyvallah ama bu camia için bu denli önemli bir ismin arkasında soru işareti bırakmaması gerekiyordu. Ve Başkan'da bir zahmet bundan sonra Batalla'yı basın önünde karalamaya kalkmasın hem bulunduğu makama hem de ismine yakışmıyor.

Son olarak Batalla, Daum veya Erkan Körüstan gitse de kalsa da Bursaspor Kulübü her daim var olacaktır. Burda insanların yaşananlara dair  %100 gerçeği öğrenme isteklerini başka yönlere çekerek camiada bölünmelere izin verilmemeli.  Ben şahsım adına Batalla'ya çok büyük saygı ve sevgi duyuyorum 4.5 sene boyunca bize yaşattırdığı tüm sevinçler için de teşekkür ediyorum. Ama Bursaspor'da ama başka bir kulüpte devam ettireceği futbol kariyerinde inşallah yine tüm güzellikler onunla olur. Her ne kadar bir çoğu ile güzel ayrılmayı beceremesekte şampiyonlar asla unutulmaz...

twitter.com/EKoncak

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder