13 Temmuz 2013 Cumartesi

Az laf çok iş...



1 Temmuz'da 35 futbolcuyla başlayan Avusturya kampımızda dün 12.günü geride bıraktık. Bugünden itibaren kamp 27 futbolcuyla devam edecek, dün alınan kararla Taha Can, Batıcan, Oğulcan Çağlayan, Oğulcan Şahin, Mert Ilıman, Mustafa Acun, Gökhan Karataş ve Ertuğrul Ersoy bugün itibari ile yurda döndü.

Geride kalan 3 hazırlık maçında Taha Can 45 dk, Batıcan 20 dk, Oğucan Çağlayan 15 dk, Oğulcan Şahin 40 dk, Mert Ilıman 70 dk, Gökhan Karataş 10 dk, Mustafa Acun 10 dk ve Ertuğrul Ersoy'da süre alamadan yurda döndü.

Taha Can'ın kendine kulüp bulması istenmiş, Batıcan, Mert, Mustafa Acun ve Ertuğrul Ersoy'un kendi yaş kategorilerinde mi yoksa A2 veya pilot takımda mı değerlendirileceği şimdilik belirsiz. Oğulcan Çağlayan, Oğulcan Şahin ve Gökhan Karataş'ın ise  henüz prof sözleşmeleri olmadığı için pilot takıma gitme ihtimalleri henüz yok.

Bu gençlerin yollanışları açıkçası beni hayal kırıklığına uğrattı. ''Neden gittiler neden geliyorlar ?'' diye sormadan edemiyor insan. Avusturya'ya git 12 gün kamp yap tam maç bile oynayamadan geri dön. Hani deniyor ya ''kamp yemeleri bile yeter'' diye ben hiç o fikirde değilim. Bu çocuklar zaten Faruk Korkmaz ve yardımcı antrenörler eşliğinde A Takımdakilerden ayrı çalışmalarını sürdürüyorlardı. Yani stoper Batıcan Pinto'ya karşı oynamadıktan sonra, santrafor Oğulcan Çağlayan Serdar Aziz'e İbrahim Öztürk'e karşı oynamadıktan sonra bu kampın Vakıfköy'le arasındaki tek fark Bursa - Seefeld arasındaki sıcaklık farkı oluyor. Bu çocuklar bu yüklemeleri, fitness çalışmalarını pek ala tesislerde de yapabilirdi.

Bu takımın teknik patronu Hikmet Karaman'dır, eyvallah. Gerekirse Batalla'yı bile bu takımdan yollama yetkisine sahip midir ? Evet sahiptir. Ancak benim isyan ettiğim nokta basına karşı bu kadar çok 'altyapı' demeci verip icraate geldi mi yok denecek kadar azda kalması.

Düşünün ki ben Gökhan Karataş'ım bir gün açıyorum gazeteleri bakıyorum A Takım antrenörüm bana ''Messi'' yakıştırması yapmış. Sonra A Takımla ilk kez yurtdışı kampına gidiyorum 3 hazırlık maçında sadece 10 dakika süre alıp ülkeye dönüyorum. Messi, Gökhan'ın yaşındayken Barcelona'da full oynuyordu ya bu da ayrı bi trajikomik olay. Ya da düşünün ben Oğulcan Şahin'im teknik patronum ''Türkiye'nin gelecekteki en iyi sol beki'' yakıştırması yapıyor ancak 3 hazırlık maçında sol bek mevkiinde santrafor Batuhan'dan daha az süre alıyorum. Anlatmak istediğim bu çocukların yaşları daha henüz 16-17 psikolojilerini göz önünde bulundurmak lazım. Bu çocukları basına karşı ya hiç şişirmiyceksin ya da en azından şişirdiğinin yarısı kadar bir şansı çok görmeyeceksin. Umarımm ilk şıkkı tercih eder Hikmet Hoca ve bu şehrin yumuşak karnı olan altyapı konusunda daha fazla konuşup sempati kazanmaya çalışmaz.

Son olarak Taha Can'a değinelim, benim en inandığım adamlardandır. 9 yıllık Bursaspor kariyerinden sonra artık yeni bir maceraya yelken açacak. Artık Bursaspor forması giymeyecek olmasından dolayı üzgünüm ama kendi kariyeri için artık geç kalınmış bir adım atacağı içinde onun adına sevinçliyim. Şamil'in bile gelip stoper oynadığı yerde zaten durması onun zararına olurdu. Düzenli oynayacağı bir takımda kendini gösterip ileride kendisine güvenmeyenleri mahçup edeceğine inanıyorum. Onunda yolu tekrardan açık olsun.

Gözler artık akşamki Dortmund maçında gönül ister transferleri tamamlamış bir kadroyla çıkalım karşılarına ama maalesef yine Musa'yı falan izleyeceğiz sanırım. Yinede saldır Bursasporum!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder