3 Temmuz 2012 Salı

Vederson ve Kulubün Hakları Üzerine;

Bir senelik şike süreci sonuçlandı sayılır nihai kararlar verilmese de benim gibi şike süreci boyunca herhangi bir yorum yapmayan insanlar için bile artık fikir sahibi olacak durum oluştu diyebiliriz.

Bursaspor Kulubü bu süreçte genel olarak olayları uzaktan izledi ve sadece yapılan usulsüzlüklere karşı bir duruş sergileyerek taraftarın yüzünü birkez daha güldürdü. Bu durumda da her zaman söylenen birşey vardı "Kulübün menfaatlerini koruyacağız" diye.

Bu süreçte İbrahim Yazıcı taraflı tarafsız birçok kesimin takdirini kazandı ve buradan aldığı özgüvenle de Kongrede ezici üstünlükle tekrar Başkan seçildi. Saha içinde yaptıkları ne kadar önemli olsa da "Şike" konusunda ki duruşuyla 16 Mayıs'ın üzerine çıktı birçok kişinin gözünde.

İbrahim Yazıcı böyle tavır sergileyince haliyle herkeste samimiyetine inandı olası Fenerbahçe, Trabzonspor'un ceza alması durumunda Bursaspor'un haklarını koruyacağına fazlasıyla inandı Bursaspor'un gerçek sahibi taraftarı. 2 Temmuz itibariyle açıklanan cezalar sonrası her ne kadar Yargıtay onaylamasa da şike tescil edildi demek abes değil.

Uzun süreden bu yana gösterdiğimiz duruşun ardından 2 Temmuz kararları bize sadece tek bir yol çiziyor.; Birincisi Aziz Yıldırım'ın suçlu bulunması sonrası Bursaspor'un lig sıralamasında bir üst basamağa çıkacak olması ve böylelikle oluşan maddi kazanımlarının peşine düşmek ve Vederson üzerinde yaptırım.

2 Temmuz akşamı forma lansmanında İbrahim Yazıcı'ya Vederson'un durumu soruldu cevabı ise “Oyuncumuzun durumu önemli bir şey değil. Kesinleşen bir şey yok. Vederson ile yeni sezonda da yolumuza devam edeceğiz" oldu. Bu cevap sadece Vederson için verilen cevap değil bana göre bu cevap "Biz Yargı'nın bu kararını ciddiye almıyoruz Bursaspor'un haklarını da bu karara güvenip aramayız" oluyor aynı zamanda.

Öyle ya mahkeme diyor ki "Vederson teşvikten ceza almıştır" yani o gün için Son Şampiyon Bursaspor'un sol beki başka takım şampiyon olsun diye teşvik alıyor yahut teşebbüs ediyor. Ve biz bu kararı umursamıyoruz. Nereden tutarsan tut elinde kalacak bir durum. Şahsi kanaatim Vederson'un bu işe bulaşmadığı yönünde. Ben 2 sezondur Vederson'un verdiği mücadeleye saygı duymuş biriyim hatta Türk Pasaportu taşıyan herhangi bir sol bekten Vederson kadar verim almayacağımızı da düşünüyorum ama bu birşeyi değiştirmiyor. Vederson suçlu bulundu. Yani Yönetim, Vederson üzerinde yaptırım uygulamazsa "Bursaspor'un maddi ve manevi hakkını arayacağız" derse bu konuda inandırıcı olamaz. Zira ben Mahkeme Başkan'ı olsam tek soru sorarım "Siz şike ve teşebbüs olduğuna inanıyorsanız, Vederson'a niye hala para ödüyorsunuz?"

Sezonu Bursaspor için çok önemli olan UEFA ön eleme maçlarıyla açacağız o gün Vederson sahada olursa tribünün tepki koymama ihtimali çok düşük ve bu tepki bütün takımın ritmini bozabilir. Yani iki kez bacağımıza sıkabiliriz. Geçen sene Volkan ile Tribünün geriliminde kaybeden "Bursaspor" olmuştu bu seferde bu tip bir durumun olmaması en büyük temennimiz.


Biz 2010'dan öncede bu takımı taşıdığı değerler için seviyorduk hala da Kupa için değil o değerler için sevmek istiyoruz. Sevgimize gölge düşürmemekte Yönetim'in en önemli görevi bana göre. Bursaspor Taraftarı muhakkak ki bu durumun takipçisi olacaktır.


1 yorum:

  1. yazdıklarına katılıyorum.Bursaspor yönetimi hak iddaa etmesi için ve taraftarın değer verdiği maneviyatlara zarar vermemesi için acilen sözleşmesi feshedilmesi gerekir.Eğer bugün tepki koymazsan yarın ortaya cıkıp konusmaya hakkın olmaz.Ben yönetimin en doğru kararı vereceğine inanıyorum,inşaallah beni haksız cıkarmazlar.eline ve klavyene sağlık...

    YanıtlaSil